20 September 2014

AWAS!! Perkhidmatan 'Towing' Penipu - Dari RM 300 Jadi RM 2,500

-- --


Baru-baru ini salah seorang pengguna laman Facebook, Nurwaqif Mas Rashid, telah berkongsi satu status yang mendakwa dirinya telah ditipu oleh 'towing truck' di lebuhraya Plus. Kejadian berlaku di sekitar kawasan RnR Ayer Keroh ke Serembah.

Kata Nurwaqif, dia telah ditipu oleh seorang lelaki India yang berpakaian mekanik AIA yang mengatakan keretanya rosak.

Menurut mangsa, keretanya telah di tarik dari Air Keroh hingga ke Seremban. Pada mulanya, lelaki India terbabit itu mengatakan destinasi bengkel hanya dekat sahaja. Setelah sampai ke bengkel, kereta tersebut dibaraikan dan kos membaiki terus ke menjadi RM 2500.

Nurwaqif turut menasihatkan orang ramai yang menggunakan laluan yang sama supaya berhati-hati dengan lelaki india berkenaan.

Berikut adalah keratan status yang dikongsikan oleh Nurwaqif - SiakapKeli.com

Sakitnya hati...... Allah sahaja yg tahu.......x rosak.....mereka kata rosak.....habis ditundanya dari Air Keroh ke Seremban......kata dekat.....tp jauh bengkelnya.......kata sikit......tp habis dibarainya semua isi perut.....kata Rm300......bila dah dibarainya.....terus naik Rm2500.....report polis.......hmmmm...polis pun makan rasuah.......mujur ada kakak ipar duduk Seremban.....tarik balik keta.....letak bangkel lain.....repair semula....tp.....masqlah lain pulak yg jadi.......bila org lain buka.......org lain pulak pasang......maknanya......out spec lah.....habis gearbox aku jahanam.....bukan terduduk.....tergolek aku dibuatnya......Rm3k tu.....mana aku nak cekau.......member dah pening akal nak repair camner.......so...terpaksalah tukar seketul.....

Pengajaran utk aku.....dan pengguna highway PLUS......hati2 dengan orang India yg mengaku mekanik.....pakai baju AIA blueblack.....berkereta buruk.......sekitar Air Keroh RnR hingga Seremban.......kereta kamu x rosak......mereka akan buat kamu percaya yg kereta kamu tu rosak......kami adalah mangsa yg entah keberapa....nie je pic yg aku sempat ambik.......nanti aku cari lg......biar sendikit nie terbongkar.......siap korang.......

Planing nak ke Kelantan......akhirnya menemui kesudahan begini......terpaksa naik bas.....tp tiket bus habis.......so...nak x nak....terpaksa naik Van Putih no.plet Siam......sumbat 16 org termasuk pemandu.....dengan econ macam biskut...kejap ada...kejap x de......last2....buka tingkap......tragik.....tragik.......dah rasa mcm pendatang haram pulak........

Moral of the story.........jgn jadi lurus bendul macam kami.........